Friday, January 6, 2012

Yllebroderi



Under sommaren och hösten har jag broderat två stycken kuddar efter att varit på en kurs i yllebroderi. Det har varit fantastiskt roligt och trivsamt att skapa dessa kuddar utan att använda ett färdigt mönster eller förlaga. Den övre är skapad av verkliga och fantasifulla fåglar och den undre visar mina motiv som jag upplevt den här sommaren, en upplevelse som jag delat med min dotter och hon har fått kudden. Yllegarnet som jag använt är mycket fintrådigt och lätt att arbeta med.

Translation by LS:  During the summer and fall I have embroidered two pillows after taken a course in crewel embroidery.  It has been a lot of fun and wonderful to create these without having to use a preset pattern or original to copy from.  The top pillow features real and imaginative birds, and the lower pillow shows some of the things I have experienced this summer with my daughter, and she was given that pillow as a gift.  The wool yarn I use is very thin and easy to work with. 

3 comments:

LS said...

Fantastiska kuddar! Helt otroliga.

I am starting to love crewel embroidery, it is so free-form and creative.

PP said...

Nice work!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.